måndag 13 augusti 2012

Min sista tid på Kreta. Fem dagar kvar nu.

En kväll drack vi champagne och spelade Uno på balkongen. Vad vi firar? Helg och utflykter.

Sen åkte vi in till Chania centrum och drack öl, raki och åt thai-wraps med halloumi. Ölen var godast tyckte jag och Kexet gillade wrapsen.

Promenad i området och någon kreativ har målat en karta över västra Kreta. Jag bor vid den tredje "puckeln" från vänster. Det vill säga i Chania.

Min arbetsplats, flygplatsen, när den är som lugnast. Väntade in lite besök och sådär.

För Andrea skulle komma! Vi gick på Beach Party i Agia Apostolis och det var amazing. Steve Angello från Swedish House Maffia var där och gästspelade. Det var svängigt!

Sen bestämde vi oss för att det var nog med Chania så vi fixade en bil och körde till grannstaden Rethymnon där goa och glada Rethymnon-guider väntade på oss och ville ut och visa vad nattlivet där har att erbjuda.

Det var såklart hur kul som helst och vi dansade hela natten. Det är bäst att Andrea är här.

Finfina Marieke var party!

Utsikten från balkongen på Rethymnon-hotellet. Det var amazing.

Min bror var pepp och vi hittade en supersöt hund som vi kelade med hela kvällen.

Innan Kexet åkte hem stack vi iväg på date och hade fin utsikt och åt god mat och pussades lite grann.

Och jag fann en mur med ett spännande träd bakom.

Olympiska spelen och goda drinkar. Vi hejade på Argentina i basket tills det gick åt skogen. Då gick vi hem. Men det var bra ändå såklart.

Kexet och jag köpte frukost när vi skulle på utflykt. Vi skulle ner till Elafonissi och Kexets syskon skulle med.

Innan vi kom till stranden stannade vi i en spännande grotta, Agia Sofia, och spanade på stalagmiter och stagtiter.

I grottan finns ett kapell.

Bröderna tog en paus på trappan och sen åkte vi vidare. Men det har jag inga bilder av för då tog batteriet slut. Och det var dem dagarna. Nu väntar lite kontor och packning och sånt. För snart är det jag som sitter på planet hem och hoppas på fint väder hemma i Sverige.