torsdag 17 november 2011

Stockholm, Sverige.

Egentligen befinner jag mig någon helt annanstans och har hunnit med en del på vägen. Men, här kommer Stockholm, underbara Stockholm, ur min mobilkameras synvinkel. Det är ju trots allt bara 5 dagar sedan jag lämnade huvudstaden.

Åkte till Bergshamra och bodde hos min bästa Lena. Vi åt risotto, drack vin, pratade om livet och andra bra saker. Det var förstås väldigt fint.

Gick på promenad i Gamla Stan med Victor. Vi pratade om att vara lärarvikarie, foto och självklart smet vi in på Fotografiska en stund.

Och när Lena var i skolan och lärde sig massor om aminosyror var jag ute och promenerade en väldans massa. Med bra musik i öronen och en Oskar som ringde lite då och då. Det var ju självklart helt underbart det med.

Och jag fann en märklig skulptur i slottsparken (utan någon förklaring). Fick mig att fundera på rasism och andra vanvettigheter det finns här i världen. Och det gjorde mig lite ledsen och upprörd.

Jag njöt av frostiga morgnar och av buskar som hade bladen kvar.

Och änderna simmade vid strandkanten.

Och det var en massa svamp i skogen. Men jag nöjde mig med att fota dem.

En cykelparkering i vattnet. Det var kallt i Stockholm. Men som ni hör väldigt, väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar