tisdag 8 november 2011

Therisso, Kreta.

Tog bilen ner till Therisso och hade en fin eftermiddag. Älskar träd och är särskilt förtjust i gamla sådana. Promenerade runt lite i den gamla byn.

Beundrade den här reliefen på Venizelos och hans närmaste män.

Blev hungrig och beställde en grekisk sallad med varmt bröd och olivolja. Fy tusan så gott det var. Men det var nog sista greksalladen för i år. Adios grekisk mat!

Körde ut ur Therisso för att köra igenom den vackra ravinen som leder tillbaka till Chania. Körde långsamt, långsamt (dels på grund av att de kretensiska bönderna är helt galna när de kör uppe i bergen - och jag ville ju inte bli mos dagen innan jag ska hem) och dels för att naturen var så enastående vacker.

Stannade till och funderade över alla olika saker som hänt på denna väg, på naturen och på dumheter.

Sen hittade jag en övergiven väg som lockade mig till bergsbestigning. Helt fantastiskt bra. Men det allra bästa delar jag med mig av en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar